maandag 19 juni 2017

Nieuwe brievenbus #1

Na een nogal lange periode mij onttrokken te hebben aan de dwang mijn doen en laten wereldwijd bekend te maken, voornamelijk omdat mijn doen en laten niet zo veel te betekenen heeft vergeleken met tal van bloggers die eerst en vooral iets informatiefs mee te delen hebben en ten tweede ook hun kennis op een zeer interessante wijze kunnen overbrengen, kon ik het vandaag niet laten om toch nog maar eens mijn vreugde aan een geslaagd, zij het bescheiden, projektje te delen.

Luchtkastelen bouwen kan wel iedereen en iedereen die luchtkastelen bouwt weet dat deze burchten met de eerste zware regenval ter aarde neigen. Ook mìjn kasteel moest eraan geloven. De gevolgen bleven niet uit: ik kon de hongerige klanten wel uitbundige maaltijden aanbieden maar onderdak moesten ze ergens anders vinden. Sad, very sad.

Er moest een nieuw hotel komen. Bescheiden, zonder crowdfunding. Eenvoudig, efficient en goedkoop, passend in zijn omgeving, gebouwd met wat ter beschikking is, i.e.: afval. Zonder bouwvergunning, onopvallend voor de buren.

En zie daar, waar een wil is en wat afval is ecotourisme mogelijk.
Nu nog wachten op hongerige, vermoeide, vrijwillige werkers.


15 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Het bevalt mij ook. 'k Wil er dan ook nog enkele over mijn 'tuin' verdelen.

      Verwijderen
  2. Overschat je medebloggers niet ;-)
    Ik dacht eerst inderdaad aan een brievenbus, maar wat een prachtig gecomponeerd insectenhotelletje. Maar het grote hotel, dat ter ziele is, mocht er bepaald ook zijn.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat het grote hotel betreft had ik erop gerekend dat de 4 staanders (wilg) zouden wortel schieten en zo het geheel vast verankeren. Dit nieuwe kleinere exemplaar vind ik toch bevalliger en nodigt uit om er nog enkele over de tuin te verspreiden.

      Verwijderen
  3. een prachtexemplaar !!

    ons hotel is zo goed als volboekt.. maar ziet er een pak lelijker uit.
    we hebben een beveiling moeten installeren.. anders kwam de specht langs die de bamboo en riet stokken er wild uittrok..

    http://liebest.wordpress.com/2016/05/19/kom-er-bij/

    ja.. een beetje gevang ja .. maar voor eigen bestwil hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om de bonte specht zit ik niet verlegen. Tijdens de zomer hoor ik hem (ze) in de omligende bossen maar ze laten zich slechts in de winter zien wanneer de tafel gedekt is. De groene specht is wel aanwezig maar zoekt zijn voedsel tussen het gras.
      Trouwens, geen insekt die zich stoort aan jouw 'gevang'.

      Verwijderen
  4. Hoi, fijn dat je er terug bent. Je opvulling binnenin is echt knap gedaan. Je creativiteit heeft weer tot iets moois geleid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met dank aan Muggenbeet als inspiratiebron (echt waar!)

      Verwijderen
  5. Dat ziet er een heel degelijk en weersbestendig exemplaar uit. Ook het ontwerp vind ik zeer te pruimen, want uiteindelijk wil het oog ook wat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mocht het oog niets willen ware onze wereld toch maar een troep allerlei zonder zin, betekenis of inhoud. Evil is in the eye of the beholder, maar ook het schone.

      Verwijderen
  6. Leuk om te lezen dat je lange afwezigheid te maken heeft met een positieve actie om niet toe te geven aan de maatschappelijke dwang! :-)
    Je hotel is 'echt schoane wi!'. Zelfs als er geen enkel beestje komt logeren, dan vind ik het nu al een prachtig kunstwerkje.
    Wat het bloggen betreft: kère moa nog ne ki zère wère! (oops, nu ben ik je weer aan het dwingen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoveel lof van een èchte artiest doet mij blozen, Toon.
      Wat dat 'wèrekèren'(een beetje Oostends zeker?) betreft: 'k ben niet echt weg, het waakvlammetje brandt nog.

      Verwijderen
    2. Woehaha, ik artiest? Nee hoor. Was het maar waar! :-)

      Dat brabbeltaaltje is wellicht een onbestaand dialect. Het is gewoon een mix van streektaaltjes, denk ik.

      Verwijderen
  7. Mooi ! Heb er ook eentje hangen, maar de meeste gaatjes zitten vol... Moet ik een nieuwe bouwen? Of komt alles vanzelf in orde ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'k Zou zeker nog eentje bouwen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Je omgeving zal er wel bij varen.

    BeantwoordenVerwijderen